Saturday, November 6, 2010

...salam...
aku nak gtaw ni,
aku kan
sebenaqnya tidoq xlena wyeh....
ingt kisah td....
mcm2 belaku,
sumpah aku xkan lupa smpai mati,
kengan bahgia beb...

tQ ats sglanya,
wlaupun ujian iQ td 100% betul,
aku ttp bsyukur kna aku mmg aku...
nak tau kptsn ujian iQ aku?
.
.
.
.
.

1. aku sorg yg suka bfikir,
2. aku sorg yg garang,
3. klu bt kptsn xmnta pndngn org,
4. sorg yg berani,
5, agak cuai,
6. klu becinta, stia pd yg 1,
7. klu ptus msih lg ingt si dia,
8. teliti ngn setiap pekara,
9. bertnggjwb,
10. baek hati....

lbih krng mcm tu la kptsn iQ aku...horeyyy happiiieee.....
.
.
.

sebernaya aku da lg story yg nk cite ni, hri ni mmg aku hang out habis2an la....
nak tau? ok jom ikut story aku...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
pd hri yg sma jga aku dah jelajah 1 kelantan...
kisah ini bermula dri....
- 8.50 pg -
- sarapan d mCd,
- jenjalan n tawaf pasar ct kdjah (bli dodol ngn kopok)
- kete kna lock sbb slap parking...huwaaaa.....byar saman rm70, tp xpuas hti sbb murah, dlm notis rm300....(muka poyo)....nseb rmai yg kna, klu x mmg angin.. aku xpuas ati trus je ckp "en, len kli trngkn ckit lain kuning tu" die jwb "mmg nk trngkn tp hri ni hjan lak" alahai alasan, mmg mcm bdak tadika, sblm2 ni yg pnas trik xnk ltak plk...
- wlaupn xpuas ati, kmi ttp mneruskn pjlnan ke rantau panjng,
- tapi sebelum tu ke bengkel tuk baiki air-cond dlu..pekena air segelas di wrung sbelah..
- sampai je d rantau panjang mmg kmi melakukan tawaf yg xsudah2..hahaha...ilng ckit asa marah pd m.p.k.b tu...
(dpt kasut, jambu epal, bnyk jgk bli..antrnya taik musang, asam)
-rehat sebentar...mnum singa beng...
- smbng blik shoping, (bli kelmbu, biji gajus, nth ape mak nenek la, dah lupa)..wlaupun jmpa pniaga yg blagak cun da la kerek, xcun lngsung..hahaha..pdn muka kau aku dh ngta..
- dah pnat, kmi meneruskan merantau sbgai perntau dn melempar pandngn d msjid beijing.....
- after that, blik, singgh d p.c.b....bhgia sngt d cni, leh mkn seafood, yg bhgianya tu free ktakn, jenjalan tp pantai, ombak besar gile, takut aku...
- oleh krna tmpt tu bhya ckit, sblm gelap kmi da blah....
- meneruskan destinasi kmi d wakaf che yeh, smpai telalu awl, sbbnya seng parking..fine, parking dgn selesanya...
-menawaf wakaf che yeh,,,,bnyk org ngn bnyk brng, mau temuntah aku...(kt cni aku dpt pefume, sarung enset,bnyk lg la brng yg dborong, mkn sate, bhun sup, carot susu smpai temuntah la aku, tp aku mntk belon xdpt :(, nsib da tua, klu x mau je ngis kt ctu...
- ltih dah mnawaf, pnat gile dah, nk jlan pun da xmmpu, decide nak blik, hahahaha...part ketawa...
- kmi telah menawaf d parking kereta hmpir sjam, mncri kereta dmn hlngnya, skli slap msuk paking da.....
hahahaha....mmg masa mcm nk mgamuk, pnat, nk mrah smua ada, tp kool jep sbb rsa lucu, smpai parking pun tlapa,pnya la dtg awl nk paking, last2 tlpa d mn paking...hahahaha..
- akhirnya da pnat bjlan dan jmpa kereta dlm 10.15 mlm kmi trus btolak blik...nseb xsesat, sbb xtau jlan, tawakal n beserah je la,,,
- yg pliknya aku yg buta jalan ni pun leh jd gps, nseb btul, klu sah mmg kna drop gila la aku....
hihihihi...
- pnat xtercakap, smpai je istana impian trus cuci muka n tdor, whal bru 11.30 mlm,,,,ltak kpala trus ghaib beb, pnya la pnat...
smpai pkl 2.3opg aku tjaga dr alam itu dan smpai skrng la aku xdpt lelapkan mata kembali, adeh, ngntuk jgk ni.....
- apa2pun yg blaku, aku tetep rasa :
.
.
.
.
.
.
.
pnat + epy + best + lucu = love it....:)
~love this moment~

No comments:

Post a Comment